Skärtorsdag

Äntligen hemma i Göteborg! Som jag har längtat. Har väldigt sällan hemlängtan, men under de senaste två veckorna har jag vid ett flertal tillfällen längtat hem till mamma, till min säng, min trädgård, mina vänner, mina marsvin och allt som gör atmosfären så speciell hemma.

Rullade in med bussen vid 11-tiden imorse på Nilsericssonterminalen. Varje gång bussen kommer till centralen och jag ser mitt kära pendeltåg på spår 15, då vet jag att jag är hemma. Haha sjukt, jag vet, men jag kan nog inte ens räkna upp hur många gånger det tåget färdat mig mellan stan och hemma. Alla gånger jag sprungit som en dåre mellan Alingsåspendeln och Kungsbackapendeln för att de konstant är försenade.

Hela dagen har jag umgåtts med familjen och efter vi uträttat en massa ärenden, blev det kvalitetstid i våra sköna trädgårdsmöbler, lyx som jag inte har på min altan i Jönköping :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0